אפליקציית "אלקנה", לחצו להצטרפות


אמנת שירות נגיש

תושבי אלקנה, ובכללם תושבים בעלי מוגבלויות מכל סוג שהוא, זכאים למתן שירות תוך הקפדה על פרטיותם, כבודם וחירותם.
המועצה המקומית אלקנה רואה חשיבות עליונה ברצון לסייע ולהתחשב בצרכיהם של התושבים, על מנת לתת להם שירות מיטבי ונאות, באופן שוויוני אשר מאפשר לכל אחד ואחת מהם לקבל יחס מכבד ואיכותי.
מטרות אמנה זו להסדיר את אופן מתן השירותים ולהשוות את תנאי השירות, לכל פונה, בהתאם לאמור בחוק שוויון הזכויות של אנשים עם מוגבלות, התשנ"ח – 1998 ובתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשע"ג – 2013.

אמנה זו חלה בזאת על כלל עובדי המועצה המקומית אלקנה.

 

שירות נגיש מהו?

1. מתן שירות בלא המתנה בתור
אדם עם מוגבלות, הזכאי לכך, אינו ממתין בתור לבקשתו או לבקשת האדם המלווה אותו. האחראי על מתן השירות רשאי לדרוש מן האדם עם המוגבלות הצגת תעודת נכה תקפה המציינת את זכאותו להתאמה זו, שהיא אחת מאלה:
א. תעודת נכה שהנפיק המוסד לביטוח לאומי.
ב. תעודת נכה שהנפיק האגף לשיקום במשרד הביטחון.
ג. ניתן שירות לפי תור הנקבע בתיאום מראש, יקבע האחראי למתן השירות את מועד מתן השירות לבקשת אדם עם מוגבלות, ביום ובשעה תוך התחשבות במוגבלותו של האדם. אין באמור בתקנת משנה זו משום חיוב האחראי בהקדמת תור שנקבע לאדם עם מוגבלות לפני מוזמנים אחרים.

2. הסתייעות בחיות שירות
אדם עם מוגבלות רשאי להשתמש בשירות הציבורי תוך הסתייעות בחיית שירות. המועצה אינה חייבת במתן טיפול לחיית השירות או פיקוח עליה, בעת מתן שירות לאדם עם מוגבלות.
לא הייתה חיית השירות כלב נחייה, יציג האדם עם המוגבלות לבקשת נותן השירות, תעודה או סימן המעידים על היות החיה חיית שירות.

3. הסתייעות במלווה
אדם עם מוגבלות יכול להשתמש בשירות הציבורי תוך הסתייעות במלווה מטעמו.

4. מלווה מטעם גוף ציבורי
במקום ציבורי שבו יותר מקומה אחת, ומספר החדרים שבהם ניתן שירות לציבור עולה על עשרה, המועצה תספק לבקשת אדם עם מוגבלות אשר הוגשה זמן סביר מראש, מלווה מטעמה לאדם עם המוגבלות, אשר יסייע לו בהתמצאות במקום ובהגעה לכל חלקי המקום הנדרשים לו לשם קבלת השירות, ואשר יתלווה אליו בכל זמן שהותו במקום.

5. סיוע במילוי טפסים
קבלת שירות המותנית במילוי טפסים בכתב יד, בהקלדה או במסך מגע במקום שניתן בו השירות, נותן השירות מטעם המועצה יסייע במילוי הטפסים, בעצמו או ע"י מי מטעמו, על פי בקשתו של אדם עם מוגבלות אשר עקב מוגבלותו אינו יכול לכתוב או להקליד, לפי העניין.

6. נוהלי פינוי בחירום
המועצה תתאים את נוהלי הפינוי והחילוץ בחירום הקיימים במקומות בהם ניתנים שירותי המועצה, זאת על מנת להבטיח שפינויים של אנשים עם מוגבלות ייעשה במהירות, בנוחות ובבטיחות ותוך שמירה על כבודם ופרטיותם.

7. התאמות נגישות למידע
מידע הנמסר לכלל הציבור ומידע הנמסר באופן פרטני, על אודות כל שירות ציבורי וכחלק ממנו, בכתב או בעל פה, לרבות בטפסים, חוברות מידע עלונים ופרסומים הניתנים לכלל הציבור או לחלק בלתי מסוים ממנו, מכתבים והודעות, וכן מידע הנמסר אמצעות הטלפון, למעט פרסומות, ולמעט מידע המסופק באמצעות האינטרנט שבוצעו בו התאמות לפי תקנות התאמות נגישות לשירות ולגבי אותן התאמות בלבד, יימסר לבקשת אדם עם מוגבלות, באופן שיבטיח לו נגישות למידע ולקבלת השירות. נותן שירות יספק את המידע באמצעות אחת מהתאמות נגישות אלה:
א. קובץ קול (כגון קובץ MP3 וכדומה).
ב. בקובץ קול כאמור לעיל תוך שימוש בפישוט לשוני בתוך זמן סביר לפי העניין, אך לא יאוחר משלושה שבועות לאחר הגשת הבקשה.
ג. קובץ דיגיטלי (כגון text plain או pdf ) הניתן להקראה באמצעות תוכנת הקראה בתוך זמן סביר לפי העניין, אך לא יאוחר משלושה שבועות לאחר הגשת הבקשה.
ד. באמצעות הקראה מיד עם הגשת הבקשה; היה המידע כתוב על גבי יותר מ-3 עמודים, רשאי נותן השירות לספק את ההקראה במועד שיתואם עם מקבל השירות ולא יאוחר משבוע מיום הגשת הבקשה.

 

בכבוד רב,
אסף מינצר
ראש המועצה המקומית אלקנה