אפליקציית "אלקנה", לחצו להצטרפות


אלקנה מציינת 45 שנים לעליית המשפחות הראשונות

תושבות ותושבים יקרים,

אלקנה מציינת בימים אלה 45 שנים לעליית המשפחות הראשונות המייסדות בעלות החזון, שהקימו כאן את היישוב הנפלא שלנו. זוהי סיבה מספיק טובה לחגיגות.

בשבוע שעבר אירחנו באלקנה את נשיא המדינה מר יצחק הרצוג לאירוע מרגש ומיוחד במינו, במסגרתו חנך את המבנה המרכזי בקרית החינוך באולפנה על שם אביו, חיים הרצוג ז"ל, הנשיא השישי של מדינת ישראל.

בסוף השבוע האחרון קיבלנו בברכה ובכבוד את פניית לשכת ראש הממשלה מר נפתלי בנט, לערוך כאן בימים אלו ביקור ממלכתי, במטרה להוקיר את היישוב אלקנה, תושביו ומייסדיו, לרגל ציון הדרך המשמעותי. ביקור זה מגיע ימים ספורים לאחר שבשעה טובה אושרה להפקדה התוכנית הרחבה ביותר אי-פעם להקמת 500 יח׳ דיור לדור העתיד שלנו באלקנה.

מתוך הערכה גדולה לדור המייסדים, ביקשנו במעמד ראש ממשלת ישראל, להזמין, לכבד ולהוקיר באירוע גם את שבע-עשרה המשפחות הראשונות שעלו לקרקע לפני 45 שנה, שתיים מהן שגרו בבנין המשטרה הירדני (כיום מבנה המועצה) וחמש עשרה שגרו במשך שלושה חודשים וחצי באשקוביות הראשונות, עד להגיעה של 'העליה השניה' - קבוצת 40 המשפחות עליה נמנו הוריי וקבוצת 'מעוז עליה'.

בתוך עמנו אנו יושבים ואנו מודעים בהחלט לקולות השונים והכואבים העולים מקרב ציבור המבקש להביע מחאה על עצם הביקור.

אין זה סוד שדעותיי הפוליטיות האישיות רחוקות מאד מאלו של מפלגת ימינה שראש הממשלה עומד בראשה ואף אני באופן אישי איני שבע רצון בלשון המעטה מהרכב הממשלה ומפעולותיה. יתכן מאד שגם בין המשפחות המייסדות שהוזמנו יש כאלו הכועסות על מדיניות הממשלה הנוכחית.

יחד עם זאת, חשוב להבהיר שמדובר בביקור ממלכתי של ראש הממשלה ולא פוליטי וככזה נתכבד בו מאוד ונחגוג במעמד ראש ממשלת ישראל 45 שנות התיישבות וציונות באלקנה.

עלינו לדאוג שמחאה, ככל שישנה, תהיה לגיטימית ותעמוד בהוראות החוק, תוך שהיא מכבדת בראש ובראשונה אותנו, את נערינו ואת צביון היישוב, שמאז שנולדתי וגדלתי כאן, ידע להכיל דעות שונות ומנוגדות ולהתמודד גם עם נושאים מורכבים.

על הדבקות הבלתי מתפשרת שלנו בקירוב לבבות והסרת מחסומים, יעידו פסטיבלים רבים של חיבורים ושל "פנים אל פנים" שאנו משקיעים בהם מאד, שנה אחר שנה. למרות השונות רבה, אנו מחפשים תמיד את המאחד והמקשר.

לא יזמנו את הביקור ואיננו מחפשים חלילה ״לעשות סיבוב" על האירוע, או לחזק צד כזה או אחר של המפה הפוליטית. אך בהחלט נתכבד לציין את יום חגה של אלקנה בעלייתה על הקרקע בל"ג בעומר בשנת תשל"ז, במעמד ראש ממשלת ישראל, בדיוק כפי שעשינו אך לפני שבוע במעמד נשיא המדינה.

כך עשינו גם בחגיגות ה-40 לאלקנה, עת קיבלנו בשעתו בשמחה ובמאור פנים את יו"ר האופוזיציה ומנהיג מפלגת העבודה דאז, וכיום נשיא המדינה יצחק הרצוג, שהגיע לכבד אותנו בנוכחותו ולהשתתף עמנו בשמחת אלקנה והוקרת מייסדיה.

קולות המחאה, חשובים ולגיטימיים וקולם בוודאי נשמע, אך גם הם לא ראוי שיאפילו על ההצלחה הגדולה ועל הגאווה שאנו צריכים לחוש על שגשוגה של אלקנה לאורך השנים.

אלקנה יכולה להיות גאה מאוד על כי נשיאים, ראשי ממשלה ושרים מכירים שוב ושוב במרכזיותה, תרומתה, חשיבותה והתפתחותה המואצת לשמחת כולנו.

וכל מכבדיה של אלקנה יכובדו בברכת ברוכים הבאים!

 

אסף מינצר
ראש המועצה