אפליקציית "אלקנה", לחצו להצטרפות


נוער אלקנה משפחות מאמצות

נוער אלקנה

 

רפסודיה

השנה זכינו לראשונה להצטרף לרפסודיה של החברה למתנסים. בוגרי כתה ט- צלחו את הכנרת על גבי רפסודות עשויות קנים וחביות שבנו בעצמם. בסופ"ש שעבר שהו הנערים יומיים בחוף חוקוק- ביום רביעי בנו וביום חמישי -המפרס ,המקושט על ידי הנערים ,עלה והרפסודה החלה לשוט במהירות . עד לחוף גולן.השייט ארך כשעתיים בהם נהננו מהנוף, מהמים ומהחברה. בסיום המשט חיכה לנו אסף מינצר- ראש המועצה. זו היתה חוויה נהדרת!!

משפחות מאמצות

משפחת ברסטל ושבט הנני (מסיימי כתה י')

טיילו בנחל הקיבוצים – משם נסעו למלכישוע –מרכז טיפולי לגמילהמסמים ואלכוהול,שמעו שיחה בנושא התמכרויות והתפקיד של כל אחד מהם בעזרה לחברים שנקלעים למצוקה הם שמעו סיפור אישי , נהנו מפעילות ODT שלימדה על חשיבות עבודת הצוות והיחיד ביחס לחברה.משפם נסעו ללינת שטח בגן הלאומי כוכב הירדן. בלילה סיירו במבצר ובבוקר יום שישי שוב טיול וחזרה לפני שבת.

משפחת צדרבוים ושבט ציון יצאו לשבת בברוש הבקעה.

המקום הינו כפר המיועד לתלמידים שנפלטו מכל המסגרות החינוכיות וזהו מוצאם האחרון. הם זכו לשמוע שיחה מרתקת ממחנך בכפר שסיפר על המקום, על הקשיים איתם מתמודדים ועל הבעיה המרכזית שכמעט כל התלמידים משתמשים בסמים ברמות התמכרות שונות. הוא דיבר עם הנוער על הסכנות ועל הקושי להיגמל, על כך שתלמידים מחליטים להיגמל ואחרי תקופה חוזרים בחזרה ועל ההשלכות של העישון על התפקוד שלהם. הוא הצליח לגעת בחברה והותיר רושם רב.

במשך הקיץ יצאו חמשת המשפחות המאמצות – שפירא,צדרבוים,חן,יהושע וברסטל לסופי שבוע עם הנוער שלנו. מדובר בהשקעה רבה של מחשבה וזמן בתיאומים,בחיפוש מקום מתאים ובעל ערך חינוכי , בהתמסרות הקשבה ואחריות רבה המיצרת חיבור בתוך השבט ובינם לבין ההורים המאמצים – חיבור שמייצר שיח חשוב ואוזן קשבת של מבוגר נוסף.

זו הזדמנות להודות למשפחות גם על השגרה שבה בכל שבת שניה אתם מחליפים את שעות השינה שלכם בישיבה עם בני הנוער  שלנו תודה רבה!!

בני עקיבא

השבוע החלו מחנות הקיץ לשבטים הגדולים. מחכים לשמוע חוויות!!

 

תמונת חברים

 

נוער אלקנה 3