אפליקציית "אלקנה", לחצו להצטרפות


ברכות חמות לחברנו היקר משה שמריהו

ברכות חמות לחברנו היקר משה שמריהו, על קבלת הפרס היוקרתי והחשוב א.מ. פירסון (A.M. Pierson Award).

משה משמש מורה וחזן בבית הכנסת של הקהילה באקדמיית "הלל" בביגהמטון במדינת ניו יורק.

האקדמיה "הלל" הוקמה לפני 50 שנה וכיום זה המרכז החינוכי המעניק חינוך ומסורת יהודית לכל האוכלוסייה, ילדים ומבוגרים כאחד. קהילת בינגהמטון מונה כ 1000 משפחות, עם 4 בתי כנסת ומרכז קהילתי יהודי JCC.

לא זו בלבד שמשה מקפיד תמיד על הדגשת זהותו הישראלית, אלא שהוא אף מציין ומדגיש בכל עת את היותו נציג קהילתנו אלקנה והנו מייצג ומכבד אותנו בפועלו החשוב בקירוב הלבבות בתפוצות.

בנימוקי הענקת הפרס כתבה מועצת המנהלים כי "כמנהל חטיבת לימודי היהדות וכמורה, הוא יצר סביבה לימודית חמה, אוהבת ויעילה עבור תלמידי האקדמיה "הלל" ולרבים בקרב הקהילה כולה. הוא הנחה את התלמידים למצוא את קולותיהם בתפילה ובשירה ועיצב תכנית לימודים חדשנית לסייע להם בלימוד מורשתם. הוא גם פיתח תכנית חגים חדשנית ויצירתית, להחיות את המנהגים והטקסים המסורתיים. תלמידיו מעריצים אותו וחברי הקהילה מעריכים ונהנים מההשראה והלימוד שהוא מעניק לקהילה".

"שמריהו הוא מורה מבריק לנושאים יהודיים המשלב בהוראתו גם נושאים הומניים" אומר פרופ' כץ מהמחלקה ללימודי המזרח התיכון באוניברסיטת קורנל ויו"ר מרכז אלי ויזל למדעי היהדות באוניברסיטת בוסטון במסצ'וסטס. "מעולם לא ראיתי מורה הנערץ והנכבד יותר ממנו. עקבתי גם אחרי התנדבותו בפעילות הקהילות האורתודוכסיות כמו קריאה בתורה, היותו חזן ועוד וגדולתו בכלך שמעולם לא אמר "לא" לתפקיד שביקשו ממנו לבצע ואף עמד לצד אנשי הקהילה כל אימת שנוצר צורך אנושי. את הכל ביצע מתוך חיוך קבוע, אדיבות מרשימה, חוש הומור, אינטליגנציה גבוהה, אמינות ויחס אנושי אמיתי. הוא נכס אנושי ומקצועי לכל מוסד, אוניברסיטה או מקום עבודה שיהיה בר מזל להעסיקו".

רוב נחת למשה ולכל משפחת שמריהו, גאווה לקהילת אלקנה וברכת הצלחה בהמשך הדרך.

 

בהוקרה גדולה,
אסף מינצר
ראש המועצה